Det er ikke helt så sukkersødt hos Pepsico for tiden, hvor den amerikanske toldpolitik gør særdeles ondt på forbrugerne.
Det skriver Bloomberg News, efter at selskabet har leveret kvartalstal og sænket forventningerne til hele året.
Uro og usikkerhed i forbindelse med de mange amerikanske toldsatser har fået forbrugerne til at passe på pengene, og det svækkede forbrug rammer producenten af læskedrikke og chips. Blandt de mest kendte mærker er sodavanden Pepsi, Lipton iste og chipsmærket Lay´s.
Pepsi sigter dermed nu efter, at 2025 skal lande på linje med 2024 målt i faste valutakurser. Tidligere havde selskabet en forventning om at vokse med en "midt encifret procentsats", skriver Bloomberg.
- Når vi ser fremad, så ser vi større usikkerhed og volatilitet, især i forhold til de globale handelsforhold, siger Ramon Laguerta, der er topchef i Pepsi, i en meddelelse ifølge mediet.
Udfordringer ventes både at sætte ind i forhold til højere fragtpriser, hvilket indebærer større udgifter i forsyningskæden. Hertil kommer højere priser på de ingredienser, som Pepsico bruger i sine mange produkter.
I første kvartal dykkede salget 1,8 pct. til 17,9 mia. dollar, skriver Bloomberg News.
Også herhjemme har Pepsi fået stor opmærksomhed de seneste måneder ovenpå toldkrigen og de mange meldinger fra USA´s administration. Flere danskere har talt om at boykotte amerikanske varer - herunder Pepsi. I Danmark og flere andre europæiske lande tappes Pepsi af det danske bryggeri Royal Unibrew, mens danske Carlsberg står for produktionen i Storbritannien og en række andre lande.
Aktien stiger 0,2 pct. i formarkedet i USA.
.\\˙ MarketWire
Trine Vestergaard +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Det skriver Bloomberg News, efter at selskabet har leveret kvartalstal og sænket forventningerne til hele året.
Uro og usikkerhed i forbindelse med de mange amerikanske toldsatser har fået forbrugerne til at passe på pengene, og det svækkede forbrug rammer producenten af læskedrikke og chips. Blandt de mest kendte mærker er sodavanden Pepsi, Lipton iste og chipsmærket Lay´s.
Pepsi sigter dermed nu efter, at 2025 skal lande på linje med 2024 målt i faste valutakurser. Tidligere havde selskabet en forventning om at vokse med en "midt encifret procentsats", skriver Bloomberg.
- Når vi ser fremad, så ser vi større usikkerhed og volatilitet, især i forhold til de globale handelsforhold, siger Ramon Laguerta, der er topchef i Pepsi, i en meddelelse ifølge mediet.
Udfordringer ventes både at sætte ind i forhold til højere fragtpriser, hvilket indebærer større udgifter i forsyningskæden. Hertil kommer højere priser på de ingredienser, som Pepsico bruger i sine mange produkter.
I første kvartal dykkede salget 1,8 pct. til 17,9 mia. dollar, skriver Bloomberg News.
Også herhjemme har Pepsi fået stor opmærksomhed de seneste måneder ovenpå toldkrigen og de mange meldinger fra USA´s administration. Flere danskere har talt om at boykotte amerikanske varer - herunder Pepsi. I Danmark og flere andre europæiske lande tappes Pepsi af det danske bryggeri Royal Unibrew, mens danske Carlsberg står for produktionen i Storbritannien og en række andre lande.
Aktien stiger 0,2 pct. i formarkedet i USA.
.\\˙ MarketWire
Trine Vestergaard +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail:[email protected], www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her