Widex tager igen et stort teknologisk spring fremad for hele høreapparatbranchen med introduktionen af Widex Allure og det nye fuldt ud cloudbaserede tilpasningssystem, Widex Compass Cloud.
Sådan lyder det fra Jan Makela, der er administrerende direktør hos WS Audiology, oven på onsdagens lancering af det nye topprodukt under Widex-brandet.
- Det er endnu et eksempel på Widex, der tager et stort første skridt i branchen. Det er en stor investering at få så meget software op i en cloudbaseret løsning og få gennemtestet det hele, siger topchefen til MarketWire.
Den store fordel i det cloudbaserede tilpasningssystem er, at audiologerne ikke længere skal bruge tid og energi på at holde systemet opdateret, men i stedet automatisk vil have den nyeste og sikreste udgave af softwaren.
Det sparer i sidste ende også tid, der i stedet kan bruges på kunderne.
- Vi gør det ikke bare, fordi det er cool eller trender. Flowet for audiologerne er langt bedre. Der er mere AI involveret, og det gør det hurtigere og lettere. Men stadig med audiologen i kontrol, siger Jan Makela.
- De fleste audiologer har tre, fire eller fem forskellige systemer i deres portefølje til tilpasning af forskellige produkter, hvor de ofte skal opdatere og sikre, at alt er helt, som det skal være. Det forsvinder alt sammen nu, fortsætter topchefen.
KOMPLEMENTERER SIGNIA-BRANDET STÆRKT
Han peger på, at Widex Allure-familien skal udrulles globalt og ikke kun bruges på markeder, hvor WS Audiologys andet hovedbrand, Signia, ikke står så stærkt.
I stedet kan WS Audiologys kunder i engrosledet - audiologerne - tilbyde kunder to helt forskellige teknologiplatforme fra samme selskab.
- Widex har altid været et rigtig godt tilbud til brugere, der går meget op i krystalklar lyd. Signia-familien har vi virkelig skubbet fremad i forhold til taleforståelse i støjende miljøer. De to adskiller primært produkterne. Så vi sætter dem op ved siden af hinanden, og så komplementerer de hinanden rigtig godt, siger Jan Makela.
- Det er ikke bare to brandnavne. Det er virkelig to forskellige teknologiplatforme, fastslår topchefen.
På selve produktsiden er den største teknologiske landvinding med Widex Allure langt klarere og mere intuitiv lyd for brugerne med meget lav forsinkelse i signalet.
- Vi fokuserer med Widex meget på krystalklar og naturlig lyd, og en stor del af forklaringen på, at vi kan opnå det, er det meget lille tab af tid. Det er på under et halvt millisekund. Det er en af de helt store forskelle på Widex og alt andet i markedet, siger Jan Makela.
- Med W1-chippen har vi fundet en måde at få meget processorkraft, mens vi stadig holder fast i den meget korte forsinkelse, fortsætter han.
.\\˙ MarketWire
Mikkel Brix Kvols +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Sådan lyder det fra Jan Makela, der er administrerende direktør hos WS Audiology, oven på onsdagens lancering af det nye topprodukt under Widex-brandet.
- Det er endnu et eksempel på Widex, der tager et stort første skridt i branchen. Det er en stor investering at få så meget software op i en cloudbaseret løsning og få gennemtestet det hele, siger topchefen til MarketWire.
Den store fordel i det cloudbaserede tilpasningssystem er, at audiologerne ikke længere skal bruge tid og energi på at holde systemet opdateret, men i stedet automatisk vil have den nyeste og sikreste udgave af softwaren.
Det sparer i sidste ende også tid, der i stedet kan bruges på kunderne.
- Vi gør det ikke bare, fordi det er cool eller trender. Flowet for audiologerne er langt bedre. Der er mere AI involveret, og det gør det hurtigere og lettere. Men stadig med audiologen i kontrol, siger Jan Makela.
- De fleste audiologer har tre, fire eller fem forskellige systemer i deres portefølje til tilpasning af forskellige produkter, hvor de ofte skal opdatere og sikre, at alt er helt, som det skal være. Det forsvinder alt sammen nu, fortsætter topchefen.
KOMPLEMENTERER SIGNIA-BRANDET STÆRKT
Han peger på, at Widex Allure-familien skal udrulles globalt og ikke kun bruges på markeder, hvor WS Audiologys andet hovedbrand, Signia, ikke står så stærkt.
I stedet kan WS Audiologys kunder i engrosledet - audiologerne - tilbyde kunder to helt forskellige teknologiplatforme fra samme selskab.
- Widex har altid været et rigtig godt tilbud til brugere, der går meget op i krystalklar lyd. Signia-familien har vi virkelig skubbet fremad i forhold til taleforståelse i støjende miljøer. De to adskiller primært produkterne. Så vi sætter dem op ved siden af hinanden, og så komplementerer de hinanden rigtig godt, siger Jan Makela.
- Det er ikke bare to brandnavne. Det er virkelig to forskellige teknologiplatforme, fastslår topchefen.
På selve produktsiden er den største teknologiske landvinding med Widex Allure langt klarere og mere intuitiv lyd for brugerne med meget lav forsinkelse i signalet.
- Vi fokuserer med Widex meget på krystalklar og naturlig lyd, og en stor del af forklaringen på, at vi kan opnå det, er det meget lille tab af tid. Det er på under et halvt millisekund. Det er en af de helt store forskelle på Widex og alt andet i markedet, siger Jan Makela.
- Med W1-chippen har vi fundet en måde at få meget processorkraft, mens vi stadig holder fast i den meget korte forsinkelse, fortsætter han.
.\\˙ MarketWire
Mikkel Brix Kvols +45 33 30 80 60 Marketwire, E-mail: [email protected] , www.marketwire.dk
Hvordan vil du
vurdere artiklen?
Vær den første til at anmelde
Nyeste artikler
Skal vi holde dig orienteret?
Så tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag løbende nyt fra investeringsmarkedet.
Tilmeld dig her